torsdag den 25. februar 2010

Når dagen ikke bare er grå men sølvfarvet!

Ja som lærer eller i det hele taget i omgang med søde børn, møder man mange spændende ting og mange påmindelser omkring sig selv. Idag var dagen hvor vi fik sat punktum for det med ungdommen. Troligt står man foroverbøjet og hjælper den søde dreng fra 3. klasse. Han sidder forundret og kigger på mig..jeg registrere godt at han ser lidt forundret ud, men vælger at ignorere det til fordel for det faglige indhold. 2 sek. efter kan drengen ikke tilbageholde sin undren og udbryder med stor forundring:

"har du farvet dit hår sølvfarvet???".....!!! Jeg lader den stå lidt....


Jeg har nu også taget tilløb til at få det farvet, men synes ikke jeg har haft den vilde tid - DET FÅR JEG NU!! Det er præcis der man elsker sit arbejde :o)

Indrømmet jeg var færdig af grin og fik fortalt at det altså netop var fordi jeg IKKE har farvet det at det var sølvfarvet OG at når folk har sølvfarvet hår er det tegn på kloghed...... Den købte han så ikke ;0).

3 kommentarer:

  1. Børn har bare de sjoveste kommentarer , godt du kunne grine af det :-))

    SvarSlet
  2. Den var god! Tja, børn har deres direkte måde at se tingene på. Jeg blev også farvet den anden dag og der var det frisøren der jokkede rundt i det - vidste slet ikke at du havde SÅ mnage grå hår var hendes kommentar! KNUS og en dejlig dag♥

    SvarSlet
  3. Ja de er altså nogen sjove i deres umiddelbarhed..Jeg har hygget mig meget over det, nok mere end hvis det var frisøren der kommenterede det. Men hvad! Jeg fik faktisk grå hår meget tidligt, men indenfor de sidste år er der godt nok kommet mange..
    rigtig god dag og week-end til jer begge :o)

    SvarSlet