mandag den 11. januar 2010

Mandags frihed


Så blev det mandag igen. Og idag var det ikke en trist mandag, nej for jeg har haft en fridag. En hel fridag uden planlagte aktiviteter, børn der skulle køres, hentes, bringes. Ingen indkøb, rengøring (selvom der trænger), vasketøj (ok.. har talt med vasketøjsbunken idag!). Jeg har brugt dagen på det rene ingenting!! Det er en menneskeret at have sådanne dage ind imellem.

Det jeg i øvrigt talte med vasketøjet om var, at når det alligevel ligger der og formerer sig i kurvene - det gør vores vasketøj altså! Så ville det være rigtig smart om strømperne så ville nøjes med at formere sig, så der altid er to af hver! Fatter altså ikke hvor den 2´er sok bliver af?!!

Hvad jeg har gjort, er at jeg har malet på mine billeder OG jeg har kigget i farmors sybord. Stærkt inspireret af et knapindlæg på en anden blog, var jeg nød til at gå i farmors sybord. Jeg har faktisk bordet stående stort set som jeg modtog det, med indhold. Nænner ikke at tømme det, for mange af de underlige ting, nåle, knapper og små stofrester, har ligget der siden jeg var barn. Jeg husker alle de små ting som var det igår. Jeg sad ofte som lille pige og kiggede i selvsamme sybord mens min farmor læste H.C. Andersen for mig. Og sjovt nok, så syede min farmor kjoler og ligende i hånden.. utroligt! Nå men i sybordet fandt jeg bl.a den fine svampe nåleholder(tror jeg det er?), den er så fin. Jeg fandt også de gamle linnedeknapper og en stor rulle sytråd. Bliver helt nostalgisk....

2 kommentarer:

  1. Det var da skønt med en rigtig fridag!!!! Åh kender godt det med sokkerne. Har en hel pose med enlige sokker her hvis du har nogen der er interesserede. Skulle vi starte en dating side eller er de bare stukket af og har oprettet et helt nyt land he he. Hvor fantastisk at du har ladet bordet stå som du fik det. Min farmor havde at skrin der var fyldt med skatte - fint bånd osv. og jeg kan også tydeligt huske hvor vi nød at kigge i det. En dejlig dag til dig. KNUS

    SvarSlet
  2. Rart at læse her med dig. Jeg sætter din tekst på hollandsk. Og igen jeg sætter min tekst på dansk. Jeg kom til dig, fordi jeg stod i din profil ADHD. Min datter har også ADHD.
    Fun Sybord så din bedstemor. Min bedstemor syede ikke. Jeg har stadig en kage fad. Hun tjente som kage. Det er glas.
    Når jeg tjener jeg tænker på hendes kage.
    God weekend.
    Er det læsbar? Ellers vil jeg oversætte det til engelsk

    SvarSlet